yla ilgili sormak istedikleriniz varsa veya blog kurma sürecinde herhangi bir sorun yaşarsanız hiç çekinmeden iletişim sayfasından mail göndererek benden yardım alabilirsiniz.

Blog nasıl açılır? – Adım adım blog açmak

Blog oluşturmak için bu rehberdeki adımlara girmeden önce bilmeyenler için blog nedir? kısaca açıklayalım.
Blog, ingilizcedeki “web” ve “log” kelimelerinin birleşiminden (weblog) oluşup zamanla “blog” şeklinde yaygınlaşmış  özgürce istediğimiz konuda içerikler, makaleler/yazılar yayınlayabileceğimiz oluşumlardır. Türkçe anlamı ise web veya internet günlüğüdür.
Mesela şuan bulunduğunuz masterkazanc.net bir blog sitesidir.
Özellikle şu sıralar “blog açmak istiyorum, nasıl blog açarım?” diyenlerin sayısı arttığı için de böyle resimli, detaylı anlatım ile blog oluşturmak için blog nasıl açılır adlı faydalı bir rehber hazırlamak istedim.

Bu rehberle blog açmak;

Kahveniz hazır mı?
Blog açma adımlarına girmeden önce dilerseniz kendinize hızlıca güzel bir kahve ya da bir çay hazırlayın. Bilmek istediğinizi düşündüğüm bir kaç konuya değindikten sonra birlikte kolayca harika bir blog kuracağız.
# Çok kolay; evet, bu rehber ile bir blog açmak, blog kurmak ve geliştirmek için herhangi bir teknik bilgiye ihtiyacınız yok. Bu rehber ile blog sayfası açmak oldukça kolaydır.
İstediğiniz her konseptte blog açabilir, yüzbinlerce birbirinden harika blog tasarımlarından istediğinizi seçerek tek tıkla hiç uğraşmadan kolayca kurabilirsiniz.

# %100 Profesyonel; internette karşılaştığınız çoğu popüler blog sitesi sahibi size bu rehberde gösterdeğim blog açma yöntemi ile bloglarını açtılar. (tabi ben de dahil)

# Adım adım resimli anlatımlı rehber; nasıl blog açabilirim? Blog sitesi açmak için ne yapmalıyım, ne yapmam lazım, nasıl ilerlemeliyim? nasıl ve ne zaman para kazanmaya başlayabilirim? diyenlere adım adım detaylı bir hazırladım.
Evet! Bu rehber, blog nasıl kurulur? blog sitesi nasıl açılır? kişisel blog nasıl açılır? blog sayfası nasıl yapılır? blog açmak için neler gerekli? blog sayfası nasıl oluşturulur? blog açmak ücretli mi? blog sitesi açma ücreti ne kadar? blog sayfası nasıl tasarlanır?
Ve hatta .. blogdan nasıl, ne zaman ve ne kadar kazanılır? gibi bir çok soruyu cevaplar nitelikte geniş bir rehberdir.
Yapmanız ve bilmeniz gereken her şeyi adım adım, detaylı, resimli olarak en kolay ve profesyonel blog açma yöntemini bu yazımda sizlere anlattım.

Blog açmak nasıl ve ne kadar para kazandırır?

Blog yazarak para kazanmak, düzenli ve sürekli artan bir gelir elde etmek ve hatta bir iş kurmak kesinlikle mümkün.
Keza blog yazarak nasıl ve ne kadar para kazanılır? başlıklı yazımda bundan 6-7 ay öncesinde şuan bulunduğunuz blog nasıl açılır rehberimi takip ederek blogunu açan ve 150+ TL gibi kazanca ulaşan bir takipçimden bahsetmiş ve kazanç görüntülerini de sizlerle paylaşıp yorumlamıştım.
Blog açarak para kazanma konusundan burada da kısaca sizlere bahsetmek istiyorum.
Blog ve web sitesi sahiplerinin birinci ve en büyük gelir kaynağı da google adsense’dir. Google adsense, reklam veren ile yayıncıyı buluşturan bir reklam servisidir. Sıkça dolaştığınız haber siteleri gibi platformlarda bu reklamları sıkça görüyorsunuzdur.
Blogunuzu kurduktan sonra google’ın adsense sitesinden gmail hesabınızla blogunuz ile birlikte başvuru yaparsınız. Blog siteniz değerlendirilir ve uygun görülürse onaylanıp adsense hesabınız oluşturulur.
Blogunuzu açtıktan sonra bu rehber sonunda google adsense’e nasıl başvuracağınız, reklamları blogunuza nasıl ekleyeceğiniz, nasıl kazanç sağlayacağınız ve paranızı nasıl çekeceğiniz gibi bilgileri içeren google adsense’den para kazanma rehberimi de takip edebilirsiniz.
Tabi ki bir blogdan sadece google adsense ile değil daha bir çok yöntemi aynı anda kullanarak her birinden ayrı ayrı para kazanabiliyorsunuz. Mesela başka reklam servislerinin reklamlarını da aynı anda blogunuzda yayınlayabilirsiniz.
Bunun dışında tanıtım yazısı, banner reklamlar gibi daha bir çok blogdan para kazanma yöntemleri ile de blogunuzdan kazanç sağlayabilirsiniz.
Ayrıca bir blog sayfası açarak ve blog yazarak maddi kazancın yanında bir de ün sahibi olabiliyor, internet, bilişim alanında kendinizi geliştirebiliyor veya bir işletmeniz varsa ürünlerinizi, işletmenizi blogunuzda tanıtarak daha geniş kitlelere ulaştırabiliyorsunuz.
Hatta blogumda bu konu ile ilgili önceden blogger olmak için 10+ sebep başlıklı bir yazı yayınlamıştım.

Blog sayfası açmak için konu önerisi

“Evet, bir blog açmak istiyorum ama hangi konuda, nasıl bir blog açacağım bilmiyorum, hiç bir fikrim yok” diyorsanız, size hangi konuda blog açabileceğinize dair tavsiyelerde bulunabilirim.
Eğer bu açacağınız ilk blog sitesi ise kişisel bir blog sitesi açabilirsiniz.
Hatta bunun için rehberin blog kurulumu aşamasındaki ilk adımında kendi adınız ve soyadınızdan oluşan bir blog adresi belirleyebilirsiniz. (oguzhanakyurek.net gibi).
Tabi daha farklı bir blog adresi tercih edebilirsiniz.
Kişisel bir blog sitesi açarak istediğiniz her konuda özgürce içerikler oluşturabilir, bu blogdan büyük tecrübeler kazanbilir ve adınızı internette daha iyi duyurabilirsiniz.
Kişisel blog dışında tek konu üzerinde yani sadece belli bir alana yönelik bilgi sahibi olduğunuz, hobi olarak ilgilendiğiniz, mesleğinizle ilgili veya ilgilenmek istediğiniz, merak duyduğunuz bir konuda da blog açabilirsiniz.
Mesela bir teknoloji blogu, oyun blogu, moda blogu, makyaj blogu, sağlık blogu, gezi blogu, yemek blogu, kariyer blogu, magazin blogu, tatil blogu, bilim blogu, film blogu veya eğitim blogu.
(Konu ile ilgili dilerseniz en çok tıklanan blog konuları listesine de göz atabilirsiniz.)

Blog açmak ücretli mi?

Blog açmak için internette onlarca ücretsiz blog servisi bulunuyor fakat bu servislerin bir çok dezavanyajı var. Bizzat tarafımca tecrübe edilen bu servislerin en büyük dezavantajlarını sizlerle paylaşayım.
# Ücretsiz blog servisleri sınırlı özelliklere sahipler. Yani bu servisler ile istediğiniz blog adresini alamıyor, istediğiniz bir tasarımı kuramıyor, sitenize istediğiniz özellikleri ekleyemiyor ve üzerinde değişiklikler yapamıyorsunuz.
Bu şekilde de internette sağlam bir imaja sahip olamıyorsunuz. Bu servislerle kurulan blogları neredeyse hiç kimse ciddiye almıyor ve kimse amatör bir bloga reklam vermek istemiyor.
Haliyle blogunuzdan hiç para kazanamıyorsunuz. Üstüne üstlük büyük bir zaman kaybediyorsunuz.
# Teknik destek yoktur. Bu servislerde yaşadığınız herhangi bir sorunda muhatap bulamazsınız.
# Yarın bir gün kullandığınız ücretsiz blog servisi kapanırsa veya en azından ülkemizde kapanırsa, açtığınız blog sayfasına da ulaşamayacak ve bütün emekleriniz çöpe gidecektir.
Bu sebeplerden dolayı blog açmak, blog yazmak gibi emek gerektiren, kazançlı bir girişimde bulunacaksanız ufak tefek maliyetleri gözden çıkararak emeklerinizi garantiye alın.
Bir sonraki adımda gösterdiğim binlerce kişinin tercih ettiği yöntemle (ben de dahil) “güvenli bir şekilde, mülkü tamamen size ait olan” bir blog kurmanızı ve sağlam adımlarla bu yolda ilerlemenizi tavsiye ederim.
Dünyaca ünlü bloglar ve diğer bir çok popüler web sitesi de size bu yazıda kurulumunu ve kullanımını gösterdiğim blog açma yöntemi ile kuruldu (microsoft türkiye blogplaystation blog, ve gittigidiyor blog bunlardan sadece bir kaçı).

ADIM 1: Blog nasıl açılır? – Blog adresi ve hosting almak

# Domain: Domain’in türkçe karşılığı alan adıdır. Domain’i, web adresi, blog adresi veya alan adı olarak da tanımlayabiliriz. (masterkazanc.net gibi).
Sondaki “.com”, “.net”, “.org” gibi eklere alan adı uzantısı diyoruz. Bir blog sitesi açabilmeniz için öncelikle sizin de bir blog adresi almanız gerekiyor.
# Hosting: Hosting, blogumuza ait resimlerin, sayfaların vb. dosyaların barındırıldığı, internetteki kullanıcıların sitenize 7/24 ulaşabilmesini sağlayan ve bir firmada bulunan sürekli açık olan sanal bilgisayarlardır.
Şimdi hazırsanız blog adresimizi ve hostingimizi alalım ve hemen ardından blogumuzu kuralım.
Buraya tıklayarak şu firmanın indirimli hosting sayfasına gidiyoruz. Yeni bir web site, blog açmak isteyenler için ilk yıl yüksek oranda indirim veren bu firma dünyanın en büyük, en kaliteli ve en güvenilir firmalarından birisidir.
Bu firma bünyesinde milyonlarca blog – web site barınmaktadır. 2012 yılından beri bir çok site – blog projemde bu firma ile çalıştım ve bu zamana kadar hiç bir problem yaşamadım.
Üstelik şuan blog adresinizi ücretsiz kaydedebiliyorsunuz.
Normalde .com .net .org uzantılı blog adresleri yıllık 40-50 TL’dir fakat yeni bir blog açtığınız için şuanki kampanyadan yararlanarak ilk yıl için ücretsiz alabiliyorsunuz.
Profesyonel bir başlangıç için de fiyat – performans – kalite olarak bu fiyatlardan daha uygun bir fiyata blog açmak mümkün değil. Bu yüzden blog kurulumunu bu firma üzerinden anlatacağım.



Blog açmak istiyorum - Hosting paketi
Blog açmak istiyorum – Hosting paketi seçme

Açılan sayfanın hemen aşağısında hosting paketlerini ve özelliklerini göreceksiniz. Benim size buradaki önerim en ucuzu yani ekonomik olanıdır.
Çünkü bu hosting paketinin özellikleri bir blog için yeter de artar bile. Ayrıca az önce belirttiğim gibi bu paketi ücretsiz domain ile birlikte indirimli olarak alabilirsiniz.
Diğer hosting paketilerindeki özellikler daha yüksek fakat fiyatlar da daha yüksek ve indirim oranları daha düşüktür. Ekonomik paketten bir diğer farkları ise birden çok web siteni barındırabiliyor olmaları. Eğer birden fazla blog açmayı düşünüyorsanız Deluxe paketini tercih edebilirsiniz.
Ben bu anlatımı yaparken size verdiğim indirimli sayfaya giderek ekonomik hosting için %65 indirim kazandım. Siz de yüksek ihtimal bu civarda veya daha iyi bir indirim ile karşılaşabilirsiniz.
Hosting paketimizi belirledikten sonra “sepete ekle” deyip satın alma işlemine devam edelim. Ben ekonomik paket ile devam ediyorum.


Blog açmak istiyorum - Alan adı - domain kaydı
Blog açmak istiyorum – Blog adresi belirleme

Hosting paketimizi seçtikten sonra burada da alan adınızı yani blogumuzun adresini belirleyeceksiniz.
Ben örnek olması amacıyla blogadresimibelirliyorum.com yazdım ve böyle devam ettim. Siz istediğiniz blog adresini girip daha önce alınmış mı alınmamış diye kontrol edeceksiniz.
Alan adınızda türkçe karakterleri (ö, ü, ı, ç, ş, ğ gibi) ve başka sembolleri kullanmayın!
Bir alan adı sorguladıktan sonra karşımıza şöyle bir sayfa çıkacaktır.


Blog sitesi açmak istiyorum - Ücretsiz alan adı
Blog sitesi açmak istiyorum – Ücretsiz domain alma

Evet girdiğim alan adı kullanılabilir. Eğer girdiğim alan adı daha önce alınmış olsaydı “Üzgünüz, blogadresimibelirliyorum.com alınmış” yazacaktı.
Bu şekilde ya başka bir alan adı tercih edecektim ya da hemen aşağıda bize önerilen aynı alan adının farklı uzantıları ile devam edecektim.


Blog sayfası açmak istiyorum - Hesap aç
Blog sayfası açmak istiyorum – Hesap oluştur

Alan adımızı belirleyip “Seçin ve Devam Edin” butonuna tıkladıktan sonra karşımıza sipariş sayfası çıkacaktır. Sağ tarafta siparişinizi kontrol edebilirsiniz. cPanel ile ekonomik hosting 12 ay, .COM alan adı kaydını da 1 yıl olarak seçtiğimizde ürünlerimiz tamam demektir.
Eğer bunlar tamamsa ürünleri satın alabilmek için hemen sol tarafta “Hesap oluştur” butonuna tıklayalım.


Blog nasıl açılır? - Hesap oluşturun
Blog nasıl açılır? – Hesap oluşturma

Burada gerekli bilgileri girip koşulları kabul ettikten sonra hesap oluştur butonuna tıklayabilirsiniz.


Blog nasıl açılır? - Fatura
Blog nasıl açılır? – Fatura bilgileri

Hesabınızı oluşturduktan sonra sol taraftaki fatura bilgilerinizi doğru bir şekilde girip kaydet butonuna tıklayarak devam edelim.


Blog nasıl açılır? - Ödeme
Blog nasıl açılır? – Ödeme yapın

Hemen ardından karşımıza çıkan sayfada ödemeyi yapmak istediğimiz kartın bilgilerini doldurup yine kaydet diyelim.


Blog sayfası nasıl açılır? - Sipariş
Blog sayfası nasıl açılır? – Siparişi tamamlayın

*** Bu rehberi yazarken benim sipariş tutarım 113,67 TL olarak belirtildi. Fakat kazandığınız indirim oranına ve dolar kuruna göre bu tutar çok daha düşük veya biraz daha yüksek olabilir.
O yüzden buradaki toplam fiyata takılmayın. Birebir değilse bu gayet normal bir durumdur. Ayrıca zaten en uygun güncel kampanya linklerini satın alma adımının başında belirtiyorum.
Ve son olarak satın alma işlemini tamamlamak için sayfanın hemen sağ alt kısmındaki “Satın Alma İşlemini Tamamla” butonuna tıklayarak ürünleri satın alalım.


Blog aç - Hosting ve domain - Sipariş mesajı
Blog açmak – Hosting ve domain satın almak – Sipariş tamamlandı

Eğer ödeme sorunsuz bir şekilde gerçekleştirilirse yönlendirildiğiniz sayfanın sağ üst köşesinde “Siparişiniz için teşekkür ederiz!” mesajını alacaksınız.

ADIM 2: Blog nasıl açılır? – WordPress ile blog kurmak

Evet 2. adımımız aldığımız hizmetleri kullanarak wordpress ile bir blog kurmak. Fakat öncesinde size wordpress’ten bahsetmek istiyorum.
WordPress nedir?
WordPress, dünyanın en çok tercih edilen, kurulumu ve kullanımı kolay ve yüzbinlerce gönüllü geliştiricisi bulunan oldukça güvenli, hızı bir web sitesi alt yapı yazılımıdır.
WordPress’i hosting hizmetinize kurmanız için ek olarak herhangi bir ücret ödemenize gerek yok. WordPress’i kurduktan sonra yönetici panelinizden blog siteniz için bir çok özelliği kolayca yükleyebilirsiniz.
WordPress’in tek tıkla kurulabilen birbirinden harika hazır tasarımları bulunmaktadır. Türkiye dahil dünyadaki bir çok popüler web sitesi wordpress kullanmaktadır.


Nasıl blog açılır? - Hesap
Blog nasıl açılır? – Hesabım

Şimdi aldığımız hosting ve domaini kullanarak yavaş yavaş blog kurulumunu yapalım.
Öncelikle hesabınıza giriş yapmış olduğunuzdan emin olun ve sağ üst köşeden adınızın bulunduğu yere tıklayarak açılan panelde “Hesabımı ziyaret et” butonuna tıklayalım.


Blog kurma - Hosting
Blog kurmak – Hosting kurulumu

Karşımıza çıkan sayfada Web hosting alanında satın aldığımız cPanel ile ekonomik linux barındırma hosting paketini göreceksiniz. Hem sağ tarafından kurulum butonuna tıklıyoruz.


Blog kurmak - Alan adı seçimi
Blog kurmak – Domain seçimi

Karşımıza çıkan bu sayfada satın aldığımız ve kurulumunu yapacağımız alan adını seçip ileri butonuna tıklıyoruz.


Blog sitesi nasıl açılır? - Lokasyon seçimi
Blog sitesi nasıl açılır? – Lokasyon seçin

Burada veri merkezimizin yani hostingimizin lokasyonunu belirliyoruz. Türkiye için en iyi veri merkezi avrupa olacaktır. Avrupa büyük ihitmalle varsayılan olarak seçilmiş olacaktır. Bundan emin olduktan sonra hemen sağ alttan ileri diyoruz.


Blog sayfası nasıl açılır? - WordPress blog açma
Blog sitesi nasıl açılır? – WordPress blog açmak

Bu sayfada wordpress kurulumu için “Şimdi değil, teşekkürler” seçeneğini seçip “Son” diyoruz. Çünkü wordpressi kurarken daha iyi bir şekilde özelleştirmek için kurulumu bu adımdan hemen sonra cpanel üzerinden yapacağız.


Blog sayfası nasıl açılır? – Cpanel oluşturuluyor

Bu işlem ortalama 1-2 dk sürüyor. Biraz bekledikten sonra işlemin başarıyla tamamlandığına dair aşağıdaki gibi bir sayfayla kaşılaşacaksınız.


Blog oluşturmak – Panoya git

Buradan direk “Panoya git” butonuna tıklayalım.


Wordpress blog nasıl açılır? - Cpanel
WordPress blog nasıl açılır? – Cpanel yöneticisi